Redan 1982 började jag arbeta med medarbetarundersökningar. Då undrade många företag till vilken nytta en medarbetarundersökning skulle vara. Idag är det en helt annan respons. Organisationer idag funderar på hur de ska engagera sina medarbetare och öka sitt attraktionsvärde och intresset för attitydundersökningar är starkt.
Att attrahera rätt personal
På kort tid har medarbetarrelationer blivit en strategisk fråga som många företagsledningar tar på stort allvar. Vi ser det på deras engagemang när vi presenterar resultaten av medarbetarundersökningen. Från att knappt ha ägnat oss uppmärksamhet, möts vi idag oftast av ett förväntansfullt gäng som med ett barns nyfikenhet väntar på att får se resultatet. Hur har attityderna förändrats mot tidigare undersökningar och varför. Vad har hänt? Grunden för intresset beror dels på att många organisationer står inför en generationsväxling och dels på att man har insett att både ledarskap och medarbetarnas engagemang måste utvecklas om man ska kunna öka effektivitet och lönsamhet.
Nya produkter och tjänster
Netsurvey har utvecklat ett antal produkter och tjänster som hjälper organisationer att både mäta och förbättra ledarskap, engagemang och kundlojalitet. Listan över nya produkter växer i takt med kundernas ökade krav och behov.
Vad vi söker
Under hösten 2010 anställer vi ytterligare en systemutvecklare som ska bidra i utvecklingen av ”smarta” och enkla verktyg som kunderna använder för att hantera sina resultat och handlingsplaner. Vi anställer också en teknisk producent som programmerar projektet i vårt system och hjälper kunderna med svar på alla deras frågor.
Ett flertal nya kunder har valt Netsurvey som leverantör för sin medarbetar- och kundundersökning vilket gör att vi också anställer en projektledare som säkerställer att vi levererar enligt kundernas förväntningar och med rätt kvalitet. Att få möjlighet att förstärka ett fantastiskt gäng i takt med att marknaden växer ser både jag och hela mitt Netsurvey-team fram emot.
Peter Bolinder
VD Netsurvey